Po kąpieli | Portret promarkerami


Używam promarkerów od dłuższego czasu, ale zawsze w ilustracji modowej i do projektowania ubioru, więc pomyślałam, że warto zrobić pierwszy krok ku zmianie tematu i choć pozostałam przy wizerunku kobiety, to zdecydowałam się na trochę inne jej przedstawienie. Po kąpieli to moja pierwsza ilustracja pełnowymiarowa - obrazująca rzeczywistość i codzienność, a także złożoną naturę i tajemniczość kobiety. Z kwestii formalnych, zakomponowałam postać w prostokąt i umieściłam na neutralnym szarym tle. Format to 21/30 cm, z uwzględnieniem marginesów, tudzież passe partout.

Czy rysowałam z wyobraźni? Tak i nie. Rysując sylwetkę ludzką zawsze posiłkuję się zdjęciami referencyjnymi - czy to swoimi, czy znalezionymi w Internecie - aby uniknąć błędów anatomicznych (choć z tym akurat bywa różnie) i poprawnie wykonać modelunek światłocieniowy. Elementy takie jak turban czy twarz potraktowałam bardziej swobodnie i pozwoliłam sobie na pewne manierystyczne zabiegi, jak wydłużenie palców i szyi lub stylizację, wygięcie niektórych części ciała w mniej naturalny sposób.

 

Komentarze