Iluzja przestrzeni na płaszczyźnie | Perspektywa

Witam Was serdecznie!
Za kilka miesięcy kończy się moja przygoda w Liceum Plastycznym; czeka mnie dyplom, matura, studia... Dla mnie brzmi to trochę przerażająco, nie lubię dużych zmian. Jak patrzę na te cztery lata, które tu spędziłam, mam wrażenie, że coś mi umknęło, tak szybko ten czas minął. Mówiąc o pierwszej klasie, czuję się jakbym mówiła o zamierzchłych czasach... Do czego zmierzam; kilka dni temu, na korytarzu złapał mnie profesor, który przez rok uczył mnie podstaw projektowania graficznego, i powiedział, że ma kilka moich prac. Myślę sobie: "Przecież zabrałam wszystkie...". Okazało się, że zostawiłam w jego pracowni znaczną większość zadań perspektywicznych! Na początku nie byłam jeszcze przesiąknięta stylem pracy liceum plastycznego, miałam czyste podejście - teraz, choć wciąż indywidualne, ma jednak pewne naleciałości - i to, co robiłam, naprawdę się wyróżniało. Ogromna precyzja to mój znak rozpoznawczy, ale nie sądziłam, że po trzech latach nie będę wiedziała czy coś rysowałam ręcznie, czy też komputerowo :') To apogeum mojej nieskromności, ale sama jestem mile zaskoczona, nie wiem czy teraz też wykonałabym tak dobre rysunki. Uznałam, że warto podzielić się tym zagadnieniem na blogu, bo jest to absolutna podstawa dla każdego, kto chce tworzyć sztukę i zwyczajnie coś interesującego, wartego pokazania. Nie będę tłumaczyć, co jak powstawało, bo nie to jest przedmiotem dzisiejszego wpisu. Jeśli bardzo Was to ciekawi, na pewno dojdziecie do tego po liniach pomocniczych, a jeśli wyrazicie taką chęć, rozłożę na czynniki pierwsze każde z zadań w oddzielnym poście. Dajcie znać w komentarzach, a ja zapraszam do "galerii" ;)

Aby powiększyć do pełnych rozmiarów...
na telefonie: dotknij obrazu
na komputerze: otwórz obraz w nowej karcie

perspektywa linearna jednozbieżna

perspektywa linearna dwuzbieżna

płaszczyzny oparte pod kątem o płaszczyzny prostopadłe do podstawy

płaszczyzny prostopadłe do podstawy ustawione pod różnym kątem w stosunku do patrzącego

elipsy

perspektywa linearna trójzbieżna

aksonometria | izometria | rzutowanie

cień - światło naturalne przed patrzącym

światło sztuczne – cień we wnętrzu

Komentarze