Tu liczy się precyzja!
Cześć!
Tak, jak obiecałam, dzisiaj drugi "szkolny" post, czyli część zawartości mojej teczki. Po pierwszym semestrze jestem pewna, że dobrze wybrałam specjalizację, bo mogę się wykazać. A co najważniejsze, tutaj moja dokładność nie sprawia mi najmniejszego problemu! Zobaczcie sami :)
Kompozycja nr 1
czerń i biel w obszarze
format A4 |
Kompozycja nr 2
różne środki wyrazu w obszarze
Wcześniej czerń i biel, a tu nie tylko kolor, ale i różne środki wyrazu: kredki, tusz, ołówek, cienkopisy, wycinki z gazet, cekiny, brokat... Tak, tak! Musiałam gdzieś umieścić moje maleństwa :)
Wiem, że to szalenie fascynujące, ale do wykonania koła użyłam drobnego i grubego brokatu w kolorze srebrnym oraz niezwykle gładkiego brokatu w kolorze grafitowym, brokatu o podłużnych drobinach, pięciu rodzajów cekinów, papieru metalizowanego i czarnego.
Kompozycja nr 3
wychodzenie poza obszar
format A4 |
Uwaga! To jest moja ulubiona praca, to jestem całkowicie ja. Zresztą... chyba widać haha! Miały być różne środki wyrazu, jak poprzednio, a na pierwszy rzut oka wygląda na ich małą ilość, bo czarno, bo szaro, bo biało. Zacznijmy od głowy w kole - jest to marker w połączeniu z ołówkami (również akwarelowym) i białym żelopisem. Kwadrat - czarna farba, biały żelopis, cienkopis. Prostokąt - cienkopis, czarna i szara kredka. Trójkąt - czarny tusz, cienkopis i głowa wycięta z katalogu (dziewczyny pewnie kojarzą jakiego). Koło - cienkopis i marker, a jeśli ktoś jest mało spostrzegawczy (choć wątpię), napis to less is more. Wcale nie tak mało! :)
Kompozycja nr 4
łączenie elementów
Postanowiłam wykorzystać swój pomysł na koronę, która pojawiła się w jednym z pierwszych postów na blogu (aż się łezka kręci w oku!) i uzupełniłam ją połową koła wypełnioną różnej wielkości kropkami. Gorset powstał z buta na obcasie oraz jego lustrzanego odbicia, do tego parę innych kształtów i voilà! W założeniu twarz miała zostać podzielona zgodnie z liniami jej mięśni, ale robiłam ją na lekcji, a z książki pamiętałam tylko strzępy rysunku, więc chyba nie do końca wyszło. W każdym razie za cieniowanie miało posłużyć zagęszczenie linii, ale i to chyba nie do końca wyszło. Mimo wszystko i tak mi się podoba. Zlepek figur na początku zlepkiem figur nie był, bo chciałam już skończyć, więc zrobiłam jakąś plątaninę zawijasów z kropkami. Na szczęście mój profesor stwierdził, że jest to słabe i zamiast tego pojawiły się cekiny, brokat i kredki :) Najsłabszy element pracy z papierami metalizowanymi pozostawię bez komentarza. Trójkąty powstały za pomocą cienkopisów i kredek.
10 układów
poszczególne rodzaje kompozycji
format A4 |
Symetria i asymetria
Akcent
Układ centralny
Układ dynamiczny i statyczny