GORĄCZKA ZŁOTA | SZTUKA 6 | ZAPOWIEDŹ

Witam Was serdecznie! 
Dzisiaj będzie małe wyjaśnienie i wielkie ogłoszenie. Dlaczego ostatnio pojawia się tu więcej treści niż twórczości? Dlaczego publikuję raz na tydzień? Odpowiedź jest prosta. Pierwszym powodem są obowiązki szkolne, klasa maturalna w plastyku ma ich dość sporo, a ja nie chcę porzucić przez to strony, dlatego rozłożyłam wpisy na 4/5 w miesiącu. Drugim powodem jest tytułowa wystawa, o której poinformowałam już na Facebooku, a tutaj rozwinę trochę temat. 

Gorączka Złota to pogoń za bogactwem i szczęściem. Szukamy nowych miejsc, obfitych w gwiezdny pył, szlachetne kruszce i czyste piękno. Legendarne El Dorado nie ma już swojego miejsca na mapie świata, lecz na tej, którą każdy z nas kreśli swoimi drogami. W świecie materialnym dusza ludzka potrzebuje czegoś, za czym może gonić, tak jak oczy gonią za czarem tego, co mogą ujrzeć. Jeśli można nakarmić jedno i drugie, napełnia się całego siebie, sprawia ucztę doskonałą. Złoty pył z mojego pałacu snów nie osiadł na dnie, lecz popłynął z nurtem rzeki i odkrył przede mną ścieżkę pełną światła, ja zaś ukażę Wam to, co ujrzałam na końcu, złotą arkadię. Stworzyłam kolekcję uniwersalną, pełną inspiracji i nawiązań do wielu dziedzin, ponadczasową w swojej różnorodności i stylu. W jednej chwili, w jednym miejscu, może przeciąć się wiele szlaków i tym miejscem chcę uczynić swoją wystawę.  

GORĄCZKA ZŁOTA to moja druga wystawa, choć wciąż pozostaje w kręgu projektowania mody, jest czymś zupełnie różnym od MAŁYCH FORM. Ponownie zamierzam zaprezentować kolekcję jesienno-zimową, jednakże nie ubrań, a butów. Połączę modę z ceramiką artystyczną, co da mi możliwość pokazania swojej pomysłowości i kunsztu. Główną inspiracją jest sztuka antyczna, główną, bo pod względem formalnym, ale o tym opowiem już niedługo, na żywo. Są to projekty duże, wymagające przemyślenia, odpowiednich rozwiązań technicznych i czasu. Po wystawie na stronie pojawi się relacja z niej i cała kolekcja, ale czy to może równać się temu, co zobaczymy na żywo? Zdecydowanie nie.
Pokaz odbędzie podczas 5 edycji festiwalu artystycznego Sztuka 6, w ZPSP im. Wojciecha Gersona przy ul. Smoczej 6. Będzie można oglądać ją przez 3 dni - od 17 do 19 października. Wstęp jest bezpłatny, a oprócz wystaw, jak co roku, odbędą się wykłady z zaproszonymi przez organizatorów gośćmi. Zapraszam Was na to wyjątkowe wydarzenie, na którym będę przez cały czas jego trwania i mam nadzieję, że się spotkamy. Jeśli chcecie być na bieżąco, zachęcam do obserwowania strony na Facebooku, gdzie pojawiają się wszystkie aktualne informacje i nowinki:

Komentarze